Wyszukaj

  • Menu
  • Fotoreportaże
  • Video
  • Aktualności
  • Publikacje
  • Wyszukaj
  • Portfolio
  • Redakcja
  • Język: Polski
    • Polski Polski
    • English English
  • Strona główna
  • Fotoreportaże
  • Aktualności
  • Video
  • Portfolio
  • Publikacje
  • Redakcja
Śmigłowce
Prezentacja Agusta Westland AW101
  4 marca 2017
Filip Modrzejewski

Popularne

    RetroJet LOTu – prezentacja E175

    RetroJet LOTu – prezentacja E175

    Baltic Bees Jet Team – Air-to-Air

    Baltic Bees Jet Team – Air-to-Air

    Boeing 787-9 LOTu w Warszawie

    Boeing 787-9 LOTu w Warszawie

    Eurocopter EC-145 w obiektywie

    Eurocopter EC-145 w obiektywie

    F-16, MiG-29, Su-22 – sesja zdjęciowa

    F-16, MiG-29, Su-22 – sesja zdjęciowa

Reklama

Social media

Foto Poork

Szczegóły

Operator
Leonardo Helicopters
Miejsce
Warszawa
Data
3 marca 2017
Sprzęt foto
Canon EOS 1D X, Canon EF 100-400mm f/4-5.6 L IS II USM, Nikon D800, Nikkor ED AF-S VR 70-200 mm f2.8G, Nikkor ED AF-S VR 500mm f/4, Nikon D700
Tagi
aw101 helicopter mon prezentacja przetarg warszawa

W piątek, dnia 3 lutego na lotnisku Warszawa Babice odbyła się prezentacja śmigłowca Leonardo (dawniej Agusta Westland) AW101 (znanego dawniej jako EH101) oferowanego przez włoskiego producenta jako propozycja dla Marynarki Wojennej RP i Sił Specjalnych.

AW101 to wielozadaniowy śmigłowiec w średniej klasie wagowej, opracowany przez firmy Agusta z Włoch i Westland Helicopters z Wielkiej Brytanii, które po niedawnej fuzji stworzyły konsorcjum Agusta Westland zarządzane przez włoski koncern Leonardo. Od 1997 roku powstało 220 sztuk tej maszyny w wielu wersjach.

Śmigłowiec, który odwiedził Warszawę w ubiegły piątek to specjalistyczny wariant HH-101A operowany przez Aeronautica Militare w obszarze wsparcia sił specjalnych. Jest znany także pod nazwą Caesar.  Włosi użytkują 12 takich maszyn, stacjonują one między innymi na Sycylii, w bazie Trapani. Załoga składa się z pięciu lub sześciu członków, sam śmigłowiec jest zdolny do transportu do 20 regularnych piechurów lub 8 członków sił specjalnych. Uzbrojenie stanowią 3 UKM kalibru 7,62 mm rozmieszczone po bokach kadłuba, a także na rampie w tylnej jego części. Ponadto AW101 posiada opancerzone fotele załogi, osłony balistyczne stanowisk strzeleckich, czy też dodatkowe opancerzenie krytycznych dla funkcjonowania maszyny systemów. Caesara wyposażono także w system pobierania paliwa w locie. Pakiet zamontowanych na pokładzie elementów uzupełnia zestaw czujników (w tym głowica optoelektroniczna), systemy samoobrony, szyfrowany system łączności i wymiany danych Link 16, interkom, system IFF (identyfikacja swój-obcy),  radar Gabbiano, ostrzegacz laserowy LWE i ostrzegacz przed zblizającymi się pociskami – MILDS.

Włoska konstrukcja oferowana jest w wielu wariantach wyposażenia, w tym w wariantach specjalistycznych: CASEVAC, MEDEVAC, CSAR, SAR, transportowej, ZOP, zwalczania okrętów nawodnych, wczesnego ostrzegania, przeciwminowej i do transportu VIP.

AW101 napędzany jest 3 silnikami Rolls-Royce/ Turbomeca RTM322-01 o mocy 1725 kW każdy, dzięki którym może rozpędzić się on do prędkości 309 km/h i osiągnąć pułap 3 300 m. Masa własna to 10 500 kg a startowa 14 600 kg. Śmigłowiec może zabrać na pokład maksymalnie 30 osób lub 16 rozbitków na noszach.

W ramach polskiego przetargu, Leonardo proponuje, by AW101 objęły rolę śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych w warunkach bojowych (CSAR) dla wojsk specjalnych, oferuje się też osiem śmigłowców w wersji zwalczania okrętów podwodnych z możliwością prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych (ZOP/SAR) dla MW RP.

Śmigłowiec obecnie jest wykorzystywany operacyjnie w następujących państwach: Algieria, Dania, Indonezja, Japonia, Kanada, Norwegia, Portugalia, Turkmenistan, Wielka Brytania oraz Włochy.

W czasie prezentacji miejsce miały przeloty dla prasy, a także dynamiczna prezentacja możliwości maszyny w powietrzu. Nie mogło nas i naszych aparatów zabraknąć na miejscu w czasie wydarzenia. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem zdjęciowym.

Tekst: Wojciech Mazurkiewicz/red. Jacek Siminski

Zdjęcia: Wojciech Mazurkiewicz i Filip Modrzejewski

Naszym partnerem podczas zdjęć był:

468x60_proclubWypozyczalnia

Podziel się:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • E-mail
Autor
Filip Modrzejewski
Redaktor Naczelny portalu Foto Poork. Posiada ogromne doświadczenie w fotografii Air-to-Air spędzając ponad 500h w powietrzu podczas zdjęć. Fotografuje od dawna i zawsze stara się przywieźć nietuzinkowe fotografie z każdego unikalnego eventu.
Przeglądaj
Unikalne zdjęcia lotnicze w jednym miejscu

Wojskowe

Cywilne

Śmigłowce

Air-to-Air

Pokazy

Prezentacje

 

Foto Poork to portal lotniczy, który cały czas dynamicznie się rozwija oraz posiada znaczącą pozycję w świecie lotniczym. Nasze zdjęcia to reportaże z unikalnych wydarzeń lotniczych, które zawsze reprezentują wysoki poziom.
Dzięki współpracy z wieloma firmami i instytucjami pokazujemy niecodzienne materiały z sesji zdjęciowych Air-to-Air czy wydarzenia lotnicze z unikalnych perspektyw.

Nasi partnerzy

Kontakt

Foto Poork
ul. Pajęcza 15
04-802 Warszawa

Tel: +48 22 615 20 67

Mail: foto@poork.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie materiałów zawartych na stronie jest zabronione. All rights reserved.
Copyrights by: Foto Poork 2008 - 2025   |   Created by: Foto-FM.pl
Polityka Prywatności
loading Anuluj
Wpis nie został wysłany - sprawdź swój adres email!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.