Wyszukaj

  • Menu
  • Fotoreportaże
  • Video
  • Aktualności
  • Publikacje
  • Wyszukaj
  • Portfolio
  • Redakcja
  • Język: Polski
    • Polski Polski
    • English English
  • Strona główna
  • Fotoreportaże
  • Aktualności
  • Video
  • Portfolio
  • Publikacje
  • Redakcja
Exclusive
European Air Refueling Training 2015
  4 czerwca 2015
Filip Modrzejewski

Szczegóły

Miejsce
Eindhoven AB
Sprzęt foto
Canon EOS 5D Mark III, Canon EOS 1D X, Canon EF 24-105mm f/4 L IS UMS, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM
Tagi
a310 air to air eart eindhoven f-16 frisian flag kc-135 kc-767 kdc-10 refueling tankowanie w powietrzu

W dniach 13-24 kwietnia 2015 odbyły się największe europejskie ćwiczenia z udziałem tankowców – EART 2015 (European Air-to-Air Refueling Training). Data ta nie jest przypadkowa, gdyż jest ona powiązana z ćwiczeniami Frisian Flag, podczas których myśliwce ćwiczą tankowanie w powietrzu.

Główną bazą dla EART była baza lotnicza w Einhoven (Holandia), gdzie przyleciały tankowce z Niemiec (A310 MRTT), Francji (KC-135), Włoch (KC-767) oraz Holandii (KDC-10). Główny cel ćwiczeń to standaryzacja procedur AAR we współpracy z AIRCOM i JAPCC – zarówno poprzez szkolenia teoretyczne, jak i ćwiczenia praktyczne podczas lotów formacyjnych oraz tankowania myśliwców. Warto wspomnieć, że nie każdy tankowiec może tankować każdy myśliwiec – potrzebne są odpowiednie certyfikacje i zgody poszczególnych Państw, a także odpowiednie dopasowanie połączenia – droque (połączenie giętkie) lub boom (połączenie sztywne). Niemiecki A310 wyposażony jest w połączenie „droque”, włoski KC-767 i holenderski KDC-10 mają połączenie „boom”, natomiast najbardziej uniwersalny jest francuski KC-135, która posiada oba typy połączeń. Dużą zaletą części tankowców jest ich wielozadaniowość – poza operacjami AAR mogą one także transportować żołnierzy czy potrzebny sprzęt, stąd ich dodatkowa nazwa MRTT – Multi-Role Tanker Transport.

Podczas naszej wizyty w bazie lotniczej Eindhoven mieliśmy okazję sfotografować wszystkie tankowce podczas ich postoju, przyjrzeć się ich budowie i porozmawiać z załogami. Uczestniczyliśmy także w locie podczas operacji AAR na pokładzie KDC-10, dzięki czemu sfotografowaliśmy polskie i holenderskie F-16 w powietrzu. Zapraszamy do obejrzenia relacji.

Naszym partnerem podczas zdjęć był:

468x60_proclubWypozyczalnia

Podziel się:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • E-mail
Autor
Filip Modrzejewski
Redaktor Naczelny portalu Foto Poork. Posiada ogromne doświadczenie w fotografii Air-to-Air spędzając ponad 500h w powietrzu podczas zdjęć. Fotografuje od dawna i zawsze stara się przywieźć nietuzinkowe fotografie z każdego unikalnego eventu.
Przeglądaj
Unikalne zdjęcia lotnicze w jednym miejscu

Wojskowe

Cywilne

Śmigłowce

Air-to-Air

Pokazy

Prezentacje

 

Foto Poork to portal lotniczy, który cały czas dynamicznie się rozwija oraz posiada znaczącą pozycję w świecie lotniczym. Nasze zdjęcia to reportaże z unikalnych wydarzeń lotniczych, które zawsze reprezentują wysoki poziom.
Dzięki współpracy z wieloma firmami i instytucjami pokazujemy niecodzienne materiały z sesji zdjęciowych Air-to-Air czy wydarzenia lotnicze z unikalnych perspektyw.

Nasi partnerzy

Kontakt

Foto Poork
ul. Pajęcza 15
04-802 Warszawa

Tel: +48 22 615 20 67

Mail: foto@poork.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie materiałów zawartych na stronie jest zabronione. All rights reserved.
Copyrights by: Foto Poork 2008 - 2025   |   Created by: Foto-FM.pl
Polityka Prywatności
loading Anuluj
Wpis nie został wysłany - sprawdź swój adres email!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.