Wyszukaj

  • Menu
  • Fotoreportaże
  • Video
  • Aktualności
  • Publikacje
  • Wyszukaj
  • Portfolio
  • Redakcja
  • Język: Polski
    • Polski Polski
    • English English
  • Strona główna
  • Fotoreportaże
  • Aktualności
  • Video
  • Portfolio
  • Publikacje
  • Redakcja
Śmigłowce
Prezentacja Agusta Westland AW101
  4 marca 2017
Filip Modrzejewski

Popularne

    Baltic Bees Jet Team – Air-to-Air

    Baltic Bees Jet Team – Air-to-Air

    Boeing 787-9 LOTu w Warszawie

    Boeing 787-9 LOTu w Warszawie

    NATO Tiger Meet 2018

    NATO Tiger Meet 2018

    RetroJet LOTu – prezentacja E175

    RetroJet LOTu – prezentacja E175

    Dark Falcon – F-16 Demo Team

    Dark Falcon – F-16 Demo Team

Reklama

Social media

Szczegóły

Operator
Leonardo Helicopters
Miejsce
Warszawa
Data
3 marca 2017
Sprzęt foto
Canon EOS 1D X, Canon EF 100-400mm f/4-5.6 L IS II USM, Nikon D800, Nikkor ED AF-S VR 70-200 mm f2.8G, Nikkor ED AF-S VR 500mm f/4, Nikon D700
Tagi
aw101 helicopter mon prezentacja przetarg warszawa

W piątek, dnia 3 lutego na lotnisku Warszawa Babice odbyła się prezentacja śmigłowca Leonardo (dawniej Agusta Westland) AW101 (znanego dawniej jako EH101) oferowanego przez włoskiego producenta jako propozycja dla Marynarki Wojennej RP i Sił Specjalnych.

AW101 to wielozadaniowy śmigłowiec w średniej klasie wagowej, opracowany przez firmy Agusta z Włoch i Westland Helicopters z Wielkiej Brytanii, które po niedawnej fuzji stworzyły konsorcjum Agusta Westland zarządzane przez włoski koncern Leonardo. Od 1997 roku powstało 220 sztuk tej maszyny w wielu wersjach.

Śmigłowiec, który odwiedził Warszawę w ubiegły piątek to specjalistyczny wariant HH-101A operowany przez Aeronautica Militare w obszarze wsparcia sił specjalnych. Jest znany także pod nazwą Caesar.  Włosi użytkują 12 takich maszyn, stacjonują one między innymi na Sycylii, w bazie Trapani. Załoga składa się z pięciu lub sześciu członków, sam śmigłowiec jest zdolny do transportu do 20 regularnych piechurów lub 8 członków sił specjalnych. Uzbrojenie stanowią 3 UKM kalibru 7,62 mm rozmieszczone po bokach kadłuba, a także na rampie w tylnej jego części. Ponadto AW101 posiada opancerzone fotele załogi, osłony balistyczne stanowisk strzeleckich, czy też dodatkowe opancerzenie krytycznych dla funkcjonowania maszyny systemów. Caesara wyposażono także w system pobierania paliwa w locie. Pakiet zamontowanych na pokładzie elementów uzupełnia zestaw czujników (w tym głowica optoelektroniczna), systemy samoobrony, szyfrowany system łączności i wymiany danych Link 16, interkom, system IFF (identyfikacja swój-obcy),  radar Gabbiano, ostrzegacz laserowy LWE i ostrzegacz przed zblizającymi się pociskami – MILDS.

Włoska konstrukcja oferowana jest w wielu wariantach wyposażenia, w tym w wariantach specjalistycznych: CASEVAC, MEDEVAC, CSAR, SAR, transportowej, ZOP, zwalczania okrętów nawodnych, wczesnego ostrzegania, przeciwminowej i do transportu VIP.

AW101 napędzany jest 3 silnikami Rolls-Royce/ Turbomeca RTM322-01 o mocy 1725 kW każdy, dzięki którym może rozpędzić się on do prędkości 309 km/h i osiągnąć pułap 3 300 m. Masa własna to 10 500 kg a startowa 14 600 kg. Śmigłowiec może zabrać na pokład maksymalnie 30 osób lub 16 rozbitków na noszach.

W ramach polskiego przetargu, Leonardo proponuje, by AW101 objęły rolę śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych w warunkach bojowych (CSAR) dla wojsk specjalnych, oferuje się też osiem śmigłowców w wersji zwalczania okrętów podwodnych z możliwością prowadzenia misji poszukiwawczo-ratowniczych (ZOP/SAR) dla MW RP.

Śmigłowiec obecnie jest wykorzystywany operacyjnie w następujących państwach: Algieria, Dania, Indonezja, Japonia, Kanada, Norwegia, Portugalia, Turkmenistan, Wielka Brytania oraz Włochy.

W czasie prezentacji miejsce miały przeloty dla prasy, a także dynamiczna prezentacja możliwości maszyny w powietrzu. Nie mogło nas i naszych aparatów zabraknąć na miejscu w czasie wydarzenia. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem zdjęciowym.

Tekst: Wojciech Mazurkiewicz/red. Jacek Siminski

Zdjęcia: Wojciech Mazurkiewicz i Filip Modrzejewski

All of the images have failed to load.

This is most likely a TimThumb permissions error.

Go to the Justified Image Grid settings, TimThumb & CDN tab. Click check permissions then click 0755 or 0777 to see if that works (or do it manually via FTP, on the files and folders it lists there in case chmod fails). You can disable TimThumb with the 'Use TimThumb' setting and the option 'No'.

Also read the troubleshooting guide in the documentation on what else to do, especially if you are using Hostgator!

If you are using a Better WP Security plug-in go to the Better WP Security settings, System Tweaks, Filter Suspicious Query Strings: Disable

Tip: Install the official WP plugin 'Jetpack' by Automattic and enable 'Photon'. Jetpack enables you to connect your blog to a WordPress.com account to use the powerful features normally only available to WordPress.com users. It's an excellent TimThumb alternative and will make your images load faster. Note that you won't be able to use special effects due to cross-domain security limitations. Read more at: jetpack.me

Naszym partnerem podczas zdjęć był:

468x60_proclubWypozyczalnia

Podziel się:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google
  • E-mail
Autor
Filip Modrzejewski
Redaktor Naczelny portalu Foto Poork. Posiada ogromne doświadczenie w fotografii Air-to-Air spędzając ponad 500h w powietrzu podczas zdjęć. Fotografuje od dawna i zawsze stara się przywieźć nietuzinkowe fotografie z każdego unikalnego eventu.
Przeglądaj
Unikalne zdjęcia lotnicze w jednym miejscu

Wojskowe

Cywilne

Śmigłowce

Air-to-Air

Pokazy

Prezentacje

 

Foto Poork to portal lotniczy, który cały czas dynamicznie się rozwija oraz posiada znaczącą pozycję w świecie lotniczym. Nasze zdjęcia to reportaże z unikalnych wydarzeń lotniczych, które zawsze reprezentują wysoki poziom.
Dzięki współpracy z wieloma firmami i instytucjami pokazujemy niecodzienne materiały z sesji zdjęciowych Air-to-Air czy wydarzenia lotnicze z unikalnych perspektyw.

Nasi partnerzy

Kontakt

Foto Poork
ul. Pajęcza 15
04-802 Warszawa

Tel: +48 22 615 20 67

Mail: foto@poork.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie materiałów zawartych na stronie jest zabronione. All rights reserved.
Copyrights by: Foto Poork 2008 - 2025   |   Created by: Foto-FM.pl
Polityka Prywatności
loading Anuluj
Wpis nie został wysłany - sprawdź swój adres email!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.